Jaja, ich weiß. Über dieses Thema lassen sich ja z.Zt. jede Menge Stammtische und Möchtegern Experten aus. Ich hab auch nicht so wirklich Ahnung von der globalen Wirtschaft, aber heute morgen habe ich den neuesten podcast vom AmHam gehört und möchte mal gerne hören ob der eine oder andere, außer mir, dazu auch eine Meinung hat.
AmHam spricht darüber, das der durchschnittliche Benzinpreis in den USA nun knapp über USD 4,-- /gallon liegt. 1 Gallon ~ 4,5 Liter?! Und das George W. Bush nun angeregt hat, doch noch ein wenig mehr Offshore vor Alaska nach neuen Ölvorkommen zu bohren. Solch eine Forderung wirkt logisch wenn man bedenkt das die US 25% der Ölvorkommen weltweit verbrauchen, aber nur 2% selber fördern.
Das der Benzinpreis in den US für uns immer noch himmlisch niedrig wirkt ist nicht neu. Neu ist aber, das sich auch in den USA scheinbar sowas wie ein Umwelt/Energiebwusstsein entwickelt. Geht eben nur über den Preis. Bei uns war es ja auch so, dass kaum einer ans Energiesparen dachte als die Preise noch bezahlbar waren. Erst wenn es ans Eingemachte geht...an den eigenen Geldbeutel...dann wird ans Energiesparen und Umweltschonen gedacht.
So gesehen müsste man es doch eigentlich gutheißen wenn die Preise weiter steigen, oder?
Aber müsste nicht der Kollege Bush dafür eintreten, nach alternativen Energiequellen zu suchen anstatt auf die Förderung irgendwann erschöpfter Energien zu setzen???
AmHam spricht darüber, das der durchschnittliche Benzinpreis in den USA nun knapp über USD 4,-- /gallon liegt. 1 Gallon ~ 4,5 Liter?! Und das George W. Bush nun angeregt hat, doch noch ein wenig mehr Offshore vor Alaska nach neuen Ölvorkommen zu bohren. Solch eine Forderung wirkt logisch wenn man bedenkt das die US 25% der Ölvorkommen weltweit verbrauchen, aber nur 2% selber fördern.
Das der Benzinpreis in den US für uns immer noch himmlisch niedrig wirkt ist nicht neu. Neu ist aber, das sich auch in den USA scheinbar sowas wie ein Umwelt/Energiebwusstsein entwickelt. Geht eben nur über den Preis. Bei uns war es ja auch so, dass kaum einer ans Energiesparen dachte als die Preise noch bezahlbar waren. Erst wenn es ans Eingemachte geht...an den eigenen Geldbeutel...dann wird ans Energiesparen und Umweltschonen gedacht.
So gesehen müsste man es doch eigentlich gutheißen wenn die Preise weiter steigen, oder?
Aber müsste nicht der Kollege Bush dafür eintreten, nach alternativen Energiequellen zu suchen anstatt auf die Förderung irgendwann erschöpfter Energien zu setzen???
6 comments:
Damn~~~i wish i could speak German language!!!
i understood bahnhof.
but really, why don't we drill freaking alaska up? freaking alaska is freaking huge. well, ok, depending on if you're looking at a flat paper map of the world, or a globe, alaska seems to change size. but anyway you look, it's massive. and no one lives there. in fact, just like in the simpsons movie, they PAY people to move there. it's just a big old wilderness with suposedly lots of oil. good grief, drill it!
about alternatives: i know way more people in seattle with hybrid electric cars than here. i never even SEE hybrids here. i've seen 2 priuses in germany. ok seattle is a liberal, rich city, but i don't get why there are not more hybrids here.
anyway, it will be a wake up call for me next month when i put gasoline in my enormous truck, guenther. you know the one, 7.3 meters long, has a delmenhorst license plate, pulls a huge 3 horse trailer? i'm gonna tank that up and probably bleed my entire honeymoon account at that moment. thank god my parents are lending us a commuter car for driving around when we don't have horses with us.
first thing i'm gonna do: take a photograph of the gas station prices sign.
in america on the blogs, i read about it all the time, how people are altering their lifestyle to drive less and somehow save money on their commutes. most people don't live within biking distance to work (you are lucky) and most people don't have convenient public transportation. because of this, you see more and more hybrids on the road.
now i'm gonna go get in my little yellow diesel and drive 3 blocks to buy groceries. *kicher*
ok i feel a little guilty cuz as i was driving home, i passed two older ladies carrying their groceries by hand, and by the time i parked they were walking up the stairs of our apartment building.
i stopped feeling bad when they held open a door for me and called me "du" ....pfft!
to my credit, i walked to the bakery and post office today, see, i don't drive *everywhere* like i did back home. but thank god for the car on days like today when i had to buy water and apfelschorle. (thank you god, and thank you joerg: )!!)
Beth, thank you so so much for your comments!! I like to read about the efforts in protecting environment and resources!! There really seems to be something going on in the US...cool!!!
I would never blame anyone for using a car...who am I that I could blame anyone for that?? I have many colleagues who simply have no possibility to us public transportation. I am lucky with my way to work...right you are!!
And I don't think that cars are the main reason for pollution. Industry and missing standards are causing a lot more pollution and wasting a lot more energy. That`s where politicians should have an eye on...but the industrial lobbyists are far too powerfull still.
Besides that, I hope that the whole world will develop more and more towards the use of regenerative energies....whatever they may be.
you're right - i did some research recently on C02 levels and the number one cause is not autos. interesting, i would have assumed it was. it was industry and burning forests for agriculture. i guess car emissions are tightly controlled now.
by the way: why should someone drive a hybrid electric car when the electric power is NOT made from regenerative energies? And electric power ist very expensive too...
There must be another way, I will ask my engineer-son to find out ;-)
Very interesting is the "skysail" of the Bremer Shipping Company Beluga, watch this: http://www.skysails.info/index.php?L=1
That could be the future in ship-transports I think - although its some kind of "back to the roots".
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